صادرات 300 میلیون دلاری فرش از کاشان

r_abbasi9 1396/10/17

صادرات 300 میلیون دلاری فرش از کاشان

صادرات 300 میلیون دلاری فرش از کاشان

صادرات 300 میلیون دلاری فرش از کاشان

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : محمود برادران، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: صادرات کمی وکیفی فرش با تلاش و هدایت برنامه‌های خوشه فرش ماشینی کاشان در این مسیر محقق و عملیاتی شده‌است.

وی با تاکید بر وجود مشکلات اقتصادی برای همه صنایع بویژه حوزه فرش ماشینی گفت: ما تعطیلی واحد تولیدی نداشتیم و اگر مشکلی هم بود بیشتر در بی تدبیری نوع مدیریت اجرایی بوده‌است.

به‌گفته برادران ، فرش ماشینی کاشان با تنوع کمی و کیفی طراحی و رنگ آن در انواع 700، 1000 و 1200 شانه هیچ جای دنیا تولید نمی‌شود.

دبیر خوشه فرش ماشینی کاشان، ماندگاری بالای فرش کاشان را تاکیدکرد و گفت: قدرت طراحی از محاسن فرش ماشینی ایرانی و مزیت جهانی ما است.
اشتغال مستقیم 45 هزار نفری کارگران در شرکت‌های فرش ماشینی

برادران، به پرداخت وام‎های زودبازده برای توسعه واحدها و نوسازی ماشین‌آلات بافندگي فرش که نخستین‎بار سال 89 در کاشان با عنوان طرح زودبازده در دولت نهم اجرا شد ، اشاره وتاکیدکرد : این نوسازی به اشتغال مستقیم 45 هزار نفری کارگران در شرکت‌های فرش ماشینی ‌منجر شده‌ است.

به‌گفته‌وی، شماری از نیروهای کارخانه راوند نیز در سال 70 با نمونه رداری از دستگاه‌های ماشینی بومی‌سازی کردند و صنعت فرش ماشینی کاشان را شکل دادند و در سال 88 و 89 با استفاده از این وام طرح زودباده پایه‌گذار صنعت رو به رشد فرش ماشینی و درآمدزایی آن شدند.
فعالیت 700 واحد فرش ماشینی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل

دبیر خوشه فرش ماشینی کاشان، فعالیت 700 واحد فرش ماشینی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به عنوان قطب فرش ماشینی ایران رایادآورشد و افزود:100 واحد تولیدی از این تعداد، برندهای بزرگ، 250 مورد از شرکت‌های متوسط و مابقی شرکت های تک ‌دستگاهی است.

برادران در ادامه، شرکت 20 صنعتگر فرش ماشینی کاشان در نمایشگاه DOMOTEX در محل دائمی نمایشگاه‌های هانوفر آلمان( 22تا 25 دیماه جاری) را خاطرنشان‌کرد و افزود:حضور فعال و پررنگ واحدهای تولیدی فرش ماشینی نیز یکی دیگر از مزایا و کارکردهای مثبت فعالیت خوشه فرش ماشینی کاشان، در این منطقه است.
برگزاری نخستین دوره‌ آموزشی تخصصی رشته فرش ماشینی

به‌گفته‌وی، نخستین دوره آموزشی تخصصی رشته فرش ماشینی با 400 ساعت مباحث مدیریت فنی، طراحی، شناسایی ماشین‌آلات، شناخت مواد برای تولیدکننده نیز در کاشان اجرامی‌شود.

دبیر خوشه فرش ماشینی کاشان ، با اشاره به اینکه دوره‌های ام بی ای MBA با هدف آموزش مدیریت کاربردی و عملی قبل از پژوهش و تحقیقات طی انعقاد توافق تفاهم‌نامه با دانشگاه کاشان برگزارمی‌شود گفت:دو گواهینامه از پژوهشکده فرش و گواهی بین‌المللی یک شرکت انگلیسی به 15 نفر شرکت‌کننده این دوره اعطامی‌شود.

برادران ، افزود: نخستین دوره آموزشی تخصصی رشته فرش ماشینی با هدف آینده‌نگری و انتقال تجارب به نسل آینده با حضور اساتید دانشگاهی و بزرگان این رشته فنی دو برگزارمی‌شود.

به‌گفته‌وی، خوشه فرش ماشینی کاشان دوره‌های دوم و سوم این دوره آموزش تخصصی را به‌منظور شرکت علاقه‌مندان از سراسر کشور بصورت مجازی برگزارخواهدکرد.
راه‌اندازی خوشه فرش دستباف در کاشان

مجري طرح امكان سنجي خوشه فرش دستباف كاشان از راه‌اندازی خوشه فرش دستباف کاشان تا پایان سال جاری در این شهرستان خبرداد و گفت: چندسالی است ایجاد خوشه فرش دستباف را با توجه به نتایج مثبت ایجاد خوشه فرش ماشینی پیشنهاد دادیم که مقدمات و طرح امکان‌سنجی آن انجام‌‌شده‌است.

محمود برادران افزود: با اشاره به مطالعه و بررسی کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: مرحله پياده‌سازي خوشه فرش دستباف كاشان، با نظر مساعد آنها و همراهی مسوولان استان و کشور تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد:امکان سنجی خوشه، شرايط نیاز به ایجاد آن و اینکه چه امکاناتی برای فرش دستباف در کاشان وجود دارد در مرحله اول بررسی می‌شود.

به‌گفته‌‌ مجري طرح امكان سنجي خوشه فرش دستباف كاشان ، همچنين در اين طرح ضمن شناسايي شرايط موجود، رقبايي اصلي در بازارهاي بين المللي فرش دستباف مطالعه شده‌است.

 

 

منبع : yjc

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.