تولید 90 درصد فرش ماشینی کشور در کاشان

r_abbasi9 1396/09/04

تولید 90 درصد فرش کشور در کاشان

تولید 90 درصد فرش کشور در کاشان

تولید 90 درصد فرش کشور در کاشان

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، ‌هوشنگ قادریان قبل از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی رفع موانع تولید که در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیر عاملان شهر‌های صنعتی و کار آفرینان برگزار شد ضمن تبریک سالروز بسیج دانشجویی اظهارداشت: بسیج سازندگی توسط امام راحل(ره) تاسیس شد که حضرت امام لحظه ای از حمایت و هدایت این شجره طیبه غافل نبودند.

رئیس بسیج نساجی و پوشاک کشور ابراز کرد: دو کارگروه در اقشار مختلف بسیج تشکیل دادیم کارگروه اول شناسایی و رفع موانع تولید در قشر بسیج کارگری و کارگروه دوم کارگروه اقتصاد مقاومتی در بسیج اصناف و تجار و بازاریان می‌باشد.

وی ضمن اشاره به این که کارگران موتور محرک صنعت و اصناف در صف اول مواجهه با مردم است و هر دو جبهه در اقتصاد مقاومتی و شناسایی موانع تولید بسیار مهم است خاطرنشان کرد: آنچه که همه می‌دانیم در زمینه مشکلات مالی ، مالیات و افزایش بیمه تامین اجتماعی به چشم می‌خورد که برای آن کار گروهی تشکیل شده و نماینده های مجلس عضو آن هستند که در کمیسیون های مختلف مشکلات را شناسایی و بررسی می‌کنند و موارد دسته‌بندی شده را به صورت مبانی قانونی در سه مبحث ورود کالای قاچاق، مبانی تولید بانکی و مبانی تولید دارایی پیگیری می‌کنند.

قادری افزود: باید بخش خصوصی و دولتی در زمینه دارایی و مالیات مورد حمایت قرار گیرد ولی دارای گرفتاری های مختلفی هستند ، کسی که تمایل به خرید کالایی را دارد به دلیل 25 درصد مالیات و ارزش افزوده به سمت کالای قاچاق سوق پیدا می‌کند.

وی ضمن بیان این که ما از نظر بیمه‌ای جزء اولین کشور های بیمه پرداز هستیم بیان کرد: آن طور که باید از کارگر و حق بیمه او انجام شود صورت نمی‌گیرد و نیز آن سهامی که صندوق بازنشستگی از پول کارگران و بیمه پردازان تامین می‌شود باید به دست صاحبان و نمایندگان آن‌ها کنترل شود.

دبیر کمیسیون موانع تولید سازمان بسیج کارگری کشور با بیان این که سرانه مصرف فرش ماشینی و دست باف خیلی کمتر از تولید است گفت: امروزه در خاورمیانه هیچ کشوری به اندازه ایران تولید فرش ندارد و نزدیک به 90 درصد از تولید فرش کشور در کاشان صورت می‌گیرد.

قادری ابراز کرد: همایش بین‌المللی دموتکس که در مورد فرش است به صورت سالانه و دو سالانه برگزار می‌شود باید بتوانیم نمایندگی خاورمیانه آن را در کاشان تاسیس کنیم زیرا هیچ شهری مانند شهرستان کاشان تولید فرش ندارد.

وی اذعان داشت: در ایران علی رقم سوخت ارزان ، حمل و نقل نسبت به کشور های همسایه گران است لذا ما باید بتوانیم از ناوگان حمل و نقل سپاه و ارتش برای صادرات محصولات تا مبدا خروجی کشور استفاده کنیم زیرا این امکان در قیمت تمام شده محصول نقش بسزایی دارد‌.

قادری گفت: برای حفظ توسعه کشور باید دو بال تامین نیاز های داخلی و صادرات با هم تقویت شوند زیرا در کشور هایی که قدرتمند هستند این دو بال همزمان کار می‌کنند.

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.