بی‌انگیزگی بافندگان از کاهش صادرات فرش دستباف

r_abbasi9 1396/08/29

بی‌انگیزگی بافندگان از کاهش صادرات فرش دستباف

کاهش صادرات فرش دستباف

بی‌انگیزگی بافندگان از کاهش صادرات فرش دستباف

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش: سعید عصاچی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در اصفهان با اشاره به وضعیت خرید و فروش فرش دستباف اصفهان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار فروش فرش دستباف در اصفهان خوب نبوده و انقدر که خریداران فرش دستباف برای فروش فرش‌های از قبل خریده شده به بازار مراجعه می‌کنند برای خرید نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه صادرات فرش دستباف در طول سال‌های گذشته بسیار محدود و اندک شده است، گفت: مصرف داخلی فرش دستباف ظرفیت و بازار محدودی دارد و از طرف دیگر صادارتی در زمینه فرش انجام نمی‌شود که بافندگان انگیزه‌ای برای تولید داشته باشند.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه سبب کاهش تقاضا و صادرات فرش شده است یا فرش دستباف اصفهان خواهان دارد، گفت: یکی از دلایل بی‌انگیزگی بافندگان فرش دستباف و عدم رغبت جوانان برای ورود به این حوزه، قیمت پایین دستمزدهای بافندگان فرش است به صورتی که دستمزدی که بافندگان برای فرش می‌گیرند نسبت به کار و هنری که خرج می‌کنند ناچیز است.

وی با بیان اینکه فرش دستباف اولویت خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: فرش دستباف یک کالای لوکس و ارزشمند است که متأسفانه به دلیل رکود اقتصادی هم در داخل کشور و هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی، اکنون اولویت خود را از دست داده است که برای بازگشت این اولویت به سبد خرید مشتریان نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی بین‌المللی هستیم.

عصاچی درباره بیمه بافندگان فرش دستباف نیز گفت: قرار بود بیمه بافندگان فرش دستباف در مجلس به صورت مصوبه، تصویب شود اما هنوز این رویداد رخ نداد و ابلاغی برای بیمه بافندگان اعلام نشده است.

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.