بیمه تامین اجتماعی ۵۹۰۰ بافنده لرستانی

r_abbasi9 1396/10/17

بیمه تامین اجتماعی ۵۹۰۰ بافنده لرستانی

بیمه تامین اجتماعی ۵۹۰۰ بافنده لرستانی

بیمه تامین اجتماعی ۵۹۰۰ بافنده لرستانی

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار ما از لرستان؛ شهناز حمزه لویی، در رابطه با بیمه بافندگان گفت: فقط بافندگانی که اتحادیه فرش، صنعت و معدن و بازرسان تامین اجتماعی تایید کند مشغول بافندگی هستند و از طریق بافت و فروش فرش زندگی خود را می‌چرخانند می‌توانیم بیمه کنیم.

وی افزود: اکنون دولت در وضعیتی نیست که بتواند به عنوان کارفرما همه مردم را تقبل بیمه کند، چون سهم کارفرمایی آن‌ها را دولت به سازمان می‌دهد به همین دلیل ما باید افرادی که واقعا این شغل را دارند بیمه کنیم و افراد دیگر می‌توانند به شعبه تامین اجتماعی مراجعه و خودشان را بیمه اختیاری، مشاغل آزاد و بیمه زنان خانه‌دار کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه بافندگانی که لغو بیمه شده‌اند بیمه سابق آن‌ها از بین نمی‌رود، بیان کرد: زنان بافنده‌ای که بیمه آن‌ها لغو شده است می‌توانند خود را بیمه زنان خانه‌دار کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه قالی بافی ۲۰ سال است و اگر کسی ۵۵ سال داشته باشد می‌تواند با همان سابقه بازنشست شود.

حمزه لویی گفت: افرادی که می‌خواهند بیمه بافندگی داشته باشند باید شرایط حرفه‌ای این شغل را داشته باشند یعنی بافتنشان به شکلی باشد که کارشناسان، بازرسان این امر، اتحادیه فرش، اداره صنعت معدن و سازمان تامین پس از بازرسی نحوه کار آن‌ها را تایید کند.

وی با بیان اینکه سرعت کار و میزان پیشرفت قالیبافان در طول ماه مورد بازرسی قرار می‌گیرد تصریح کرد: هم اکنون پنج هزار و ۹۰۰ بافنده در استان لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اما در حوزه صادرات خروجی زیادی نمی‌بینیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان اظهارداشت: زنان خانه‌دار در صورت تمایل می‌توانند خود را بیمه زنان خانه دار کنند که مبلغ این نوع بیمه نیز بستگی به حداقل دستمزد و قرار داد آن‌ها دارد.

 

 

منبع : yjc

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.