برگزاری چهلمین سال تأسیس موزه فرش ایران

r_abbasi9 1396/11/12

برگزاری چهلمین سال تأسیس موزه فرش ایران

برگزاری چهلمین سال تأسیس موزه فرش ایران

برگزاری چهلمین سال تأسیس موزه فرش ایران

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار ما از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران، موزه فرش ایران 40 سال پیش در بهمن 1356، در تهران افتتاح شد تا جهان هنر شاهد افتتاح اولین موزه تخصصی فرش در ایران باشد. موزه فرش به‌عنوان اولین موزه تخصصی فرش در جهان از گنجینه بزرگ و مهمی برخوردار است که برخی از آثار این گنجینه در چهل سال گذشته درقالب کاتالوگ یا نمایشگاه‌های خاص، در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در بهمن ماه جاری و مصادف با چهل سال افتتاح موزه فرش ایران برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده که به مدت یک ماه از 25 بهمن، شاهد آن خواهیم بود که یکی از این برنامه‌ها نمایشگاه چهل اثر صفوی شامل قالی، گلیم، زیلو و نمد است که در سالن اصلی موزه به نمایش گذاشته خواهد شد. این مجموعه شامل 32 اثر از گنجینه موزه فرش ایران و هشت اثر از گنجینه موزه ملی ایران است. در این رویداد یک نفر از چهره‌های جاودان فرش ایران از سوی موزه فرش ایران انتخاب و تندیس ویژه‌ای با نام تندیس جاویدان به او اهدا خواهد شد.

همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاه دیگری شامل چهل اثر منتخب از هنرمندان معاصر قالی ایران نیز در طبقه دوم به نمایش گذاشته خواهد شد. در واقع این دو نمایشگاه، رویارویی هنرمندان عصر صفوی، تمایلات و شیوه‌های کار آنان با هنرمندان معاصر قالی ایران است.

موزه فرش در خیابان کارگر شمالی تقاطع فاطمی قرار دارد. این نمایشگاه به مدت یک ماه همه روزه از ساعت 17 تا 19 آماده بازدید عموم است.

 

 

منبع : آنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.