بافت فرش 5 هزارمتری کاشانی‌ها برای صحن حضرت زهرا

r_abbasi9 1396/10/18

بافت فرش 5 هزارمتری کاشانی‌ها برای صحن حضرت زهرا

بافت فرش 5 هزارمتری کاشانی‌ها برای صحن حضرت زهرا

بافت فرش 5 هزارمتری کاشانی‌ها برای صحن حضرت زهرا

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : مصطفی نوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، عنوان کرد: فرشی با ابعاد 5 هزار مترمربع برای صحن حضرت زهرا(س) در کاشان با 150 بافنده خیّر در حال بافت داریم که در فاز اول 2 هزار متر آن بافته می‌شود؛ این فرش شامل 385 تخته فرش 14.5 متری است که با نقش و نگار واحد و خاص بافته می‌شود.

وی با بیان این که پیگیر هستیم که 3 هزار متر دیگر نیز در استان اصفهان بافته شود، صریح کرد: این فرش کاملاً دستبافت بوده و با کرک و ابریشم در 50 دار قالی بافته می‌شود، ارزش مالی آن بیش از 5 میلیارد تومان است که امیدواریم تا دو سال آینده کامل شده و تحویل عتبات نجف اشرف شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از سوی ستاد یادآور شد: 80 چشمه سرویس بهداشتی در عتبات سامرا ساخته شده که سرویس و نگهداری آن نیز از سوی ستاد در حال انجام است، 180 میلیون تومان هزینه‌های جاری این سرویس‌های بهداشتی است.

نوریان ابراز داشت: محموله سنگ برای صحن امام رضا(ع) در عتبات سامرا و بقیه‌الله در کاظمین در نظر داریم که در صورت نهایی شدن در سال آینده ارسال کنیم، همچنین دو درب برای مرقد مختار و برای پایین پای سیدالشهدا در حال ساخت است که در ماه‌های آینده تکمیل و ارسال می‌شود.

وی با بیان این که به کلیه مهارت‌های فنی و عمرانی از جمله سنگ‌کاری، کاشی‌کاری، لوله‌کشی، فلزکاری، نجاری، معرق‌کاری و … نیاز داریم، یادآور شد: 160 نفر نیروی فنی و عمرانی در تخصص‌های مختلف به صورت برنامه‌ریزی شده به 5 شهر مقدسه عراق اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در خصوص فاز سوم صحن حضرت زهرا(س) در نجف، گفت: با توجه به فعالیت دو شیفته و فراهم بودن شرایط امیدواریم تا پایان سال جاری فاز سوم این صحن به پایان برسد و به عنوان هدیه سال تحویل برای خدمت‌دهی به زائران آماده شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صحن حضرت زینب(س) در شهر کربلا، بیان کرد: در فاز اول 40 هزار مترمربع خاک‌برداری و پس از آن مهار آب را داریم که طرح در این بخش 35 درصد پیشرفت داشته است.

نوریان در پاسخ به این سؤال که آیا ستاد برای بازسازی عتبات سوریه هم اقدامی داشته، گفت: با توجه به تقسیم‌بندی صورت گرفته بازسازی عتبات سوریه ارتباطی با استان اصفهان ندارد و به دیگر استان‌ها محول شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد در اربعین، عنوان کرد: 8 موکب از موکب‌هایی که برای اربعین به عراق رفته بودند در مسیر بازگشت برای کمک به مردم زلزله‌زده در کرمانشاه خیمه‌های خود را برپا و اراده خدمات را در همان روزهای ابتدایی پس از زلزله آغاز کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود: این موکب‌ها با تجربه‌ای که در اسکان و تغذیه زائران داشتند و هم این که در ساعات اولیه توانستند در کرمانشاه حضور پیدا کنند، موثر واقع شدند.

وی ادامه داد: تاکنون سه جلسه با حضور مدیران موکب‌ها برگزار شده و از الان برای سال آینده برنامه‌هایی را تدوین کردیم، همچنین برای جلسات آینده برنامه‌ریزی شد تا به صورت منسجم‌تر ورود کنیم.

نوریان با بیان این که حجم فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات اصفهان در اربعین امسال از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال 95 قابل مقایسه نبود، خاطر نشان کرد: نسبت به سال گذشته از 17 موکب به 57 موکب افزایش یافت؛ در ایام منتهی به اربعین در این موکب‌ها روزانه 25 هزار نفر را تغذیه و حدود 70 هزار نفر را اسکان دادیم.

 

 

منبع : فارس نیوز

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.